Torstai 19.11.2009

Perus-CFDC-treeniä

Tänään ei ollut enää samanlaista heikkoa oloa kuin eilen treenatessa, joten kaikissa liikkeissä normaaliin tapaan pientä logbookin peittoamista.

Yläkroppa A

1. Sormirullaus alataljassa (fat bar) 66 kg x 20+4RP
2. Vipuvarsirintapunnerrus 135 kg x 9
3. Hauiskääntö kulmatangolla 63.75 kg x 11
4. Pystypunnerrus kp 47.5 kg x 9
5. Takaolkapääsoutu alataljassa 73 kg x 15
6. Kapea penkki (fat bar) 135 kg x 8
7. T-kulmasoutu 86.25 kg x 12
8. Loppuojennukset rackissa 157.5 kg x 20RP
9. Pystysoutu taljassa 41 kg x 20
+ Yhden käden hammer kp 30 kg x 11

66 minuuttia.

Ilmianna asiaton kirjoitus

6 kommenttia kirjoitukseen

  1. Jay79 kommentoi:

    Hyvää settiä olkapäille kässäreillä, tossa lopussa kun pistit painot maahan kun ei mennyt enää kymmenes toisto ois itseltä päässyt muutama kirosana:) Viileesti vedit tilanteen. Aika hyvät painot sulla kehissä ja liikkeet näyttää hyvältä että mies vie painoja eikä toistepäin mitä yleensä näkee saleilla. Tsemiä treeneihin.

  2. hulkki kommentoi:

    > kun ei mennyt enää kymmenes toisto ois itseltä
    > päässyt muutama kirosana:) Viileesti vedit tilanteen.

    Hehe, itse asiassa leikkasin tuon videon poikki kohdasta jonka jälkeen kuului pari voimasanaa 😀

  3. Ville90 kommentoi:

    Morjesta. Mitä mieltä olet kapeasta lankkupenkistä ojentajaliikkeenä? Onko dipin veroinen liike ojentajille voiman/lihaskasvun suhteen? Dippi ei mulla toimi kuin tisseihin!Muuten ohjelmassa on myös käytössä taljapunnerruksia että ranskalaista maaten kässäreillä. Kiitti jos osaisit valaista miten ojentajiin sais lisää lihaa. Ja tsemppiä teikäläiselle treeneihin.

  4. Panu kommentoi:

    Ei mee kauaa, että pääsee pystypunnertaan 50kg käsipainoilla joka on IMO todella kova!

  5. Anonyn kommentoi:

    Ootko ikinä testannut tota punnerrusta ykkösliikkeenä? Olisi mielenkiintoista tietää mikä sarjapainosi olisi tuolloin, jos alla ei siis olisi jo tuota laitteessa tehtävää punnerrusliikettä.

    Toinen kysymys koskee tota liikkeen aloitusta: työnnät ekaa toistoa edeltävästi hieman painoja ylös ja tuot alas. Otatko tuossa kudosten elastisuudesta helppiä ekaan toistoon, kun se saattaa monesti olla hankala lähdettäessä ala-asennosta liikkeelle?

  6. hulkki kommentoi:

    > Mitä mieltä olet kapeasta lankkupenkistä
    > ojentajaliikkeenä?

    En ole lankkupenkkiä koskaan tehnyt, mutta kaiken järjen mukaan varsinkin kapealla otteella tehtynä tuon pitäisi olla erittäin hyvä ja raskas perusliike ojentajille.

    > Ootko ikinä testannut tota punnerrusta ykkösliikkeenä?

    Aika monta vuotta siitä on aikaa, kun olen pystypunnerrusta käsipainoilla tehnyt treenin ensimmäisenä liikkeenä. Meikäläisellä on kuitenkin ollut olkapäävaivoja sen verran pitkään, että pari vuotta sitten en esimerkiksi olisi uskonut enää koskaan kykeneväni tekemään pystypunnerrusta yli 40-kiloisillä käsipainoilla. Joudun edelleenkin varomaan olkapäitä todella paljon pystypunnerruksissa, mistä johtuen en näe järkeväksi maksimoida noita liikkeen sarjapainoja ainakaan näissä CFDC-treeneissä tekemällä liike treenin alussa.

    > työnnät ekaa toistoa edeltävästi hieman painoja ylös
    > ja tuot alas. Otatko tuossa kudosten elastisuudesta
    > helppiä ekaan toistoon, kun se saattaa monesti olla
    > hankala lähdettäessä ala-asennosta liikkeelle?

    Voihan siinä tuotakin tapahtua, mutta tuo pieni liike sarjan alussa johtuu siitä, että en saa painoja ja olkapäitä sopivaan asentoon suoraan siitä, kun potkaisen käsipainot ylös. Joudun siis tekemään tuollaisen pienen liikkeen asettaakseni sekä painot kohdilleen että vetämään olkapäät tiukaksi, ennen kuin uskallan punnertaa painoja lainkaan.

Jätä kommentti kirjoitukseen

You must be logged in to post a comment.