Perjantai 15.1.2010

Uusien jalkaliikkeiden testausta

Aloitan jonkin ajan päästä aika voimakkaan jalkaspesialisaatio-ohjelman, ja ryhdyn jo nyt ajamaan sisään joitakin tuon ohjelman sisältämiä meikäläiselle uusia liikkeitä.

Koska GB:ltä löytyy sekä Safety Squat Bar että Trap Bar, käytän noita nyt kyykkyyn ja maastavetoon. Tuolla Safety Squat -tangolla kyykätessä nimittäin käsillä voi ottaa rackista kiinni ja pitää yläkroppaa pystyssä, jolloin liike kohdistuu paremmin reisiin ja vähemmän pakaroihin/alaselkään.

Trap bar -maastavedon teen korokkeella seisten kantapäät korotettuna, jolloin liike on jonkinlainen kyykyn ja maastavedon sekoitus. Sainkin tuolla viritelmällä ensimmäistä kertaa elämässäni maastavedonkin osumaan etureisiin.

Hieman noissa liikkeissä on näin aluksi hakemista, mutta sarjapainot aion pitää varsin pieninä jotta rasitus pysyisi nimenomaan reisillä eikä menisi perseelle ja selälle. Pyrin myös tekemään kaikki toistot puoliräjähtävällä nostovaiheella, mikä osaltaan varmistaa, että liian suuria kuormia en edes voi ottaa käyttöön (koska nostot alkavat hidastua liikaa).

Jalat

1. Safety squat käsin tuettuna 135 kg 3×10
2. Trap bar deadlift korokkeella seisten 110 kg 3×8-10
3a. Reisiojennus 3×15-20
3b. Reisikoukistus maaten 3×8-10
4. DC-pohkeet prässissä 200 kg x 12

56 minuuttia.

Ilmianna asiaton kirjoitus

Jätä kommentti kirjoitukseen

You must be logged in to post a comment.