Perjantai 21.5.2010

Yläkropan työntäviä rauhalliseen tahtiin

Kokeilin tänään vinopenkkiä vapaalla tangolla ensimmäistä kertaa vuosiin vähääkään raskaammilla painoilla, ja edellisen kerran ylipäätään tein vapaata vinopenkkiä pari kertaa 2008 kisadieetillä (jolloin olkapäät eivät edelleenkään liikkeestä kauheasti tykänneet). Olen vältellyt tuota normivinopenkkiä pitkälti sen takia, että se on juuri se liike, jossa aikanaan ennen 2006 kisadieettiä olkapäissä tuntui niin kova kipu, että tajusin jotain olevan hajalla.

Silloin tällöin olen vinopenkkiä vuoden 2006 jälkeen kokeillut, mutta aina se on sattunut olkapäissä. Nyt sain liikkeen tehtyä lähes kivuttomasti, mutta olin aivan helisemässä tuon 140 kilonkin kanssa, vaikka jo vuonna 2006 tein 130 kilolla lyhyttä sarjaa. Todella omituisen ja hataran tuntuista tehdä tuota vinopenkkiä; täytyy katsoa onko järkeä ottaa tuo mukaan uuteen ohjelmaan.

Muuten treeni menikin about voimanostajien treenitempolla, eli 1 setti silloin tällöin, ja sarjojen välissa aina vähintään 5 minuuttia p****njauhantaa.

Työntävät

1. Vinopenkki 120-140 kg 4×5
2. Lattiapunnerrus negatiiviset 190 kg x 4    200 kg x 2
3. Pystypunnerrus kp seisten 35 kg 4×8-20
4. Loppuojennukset rackissa 170 kg 5×6-8
5a. Ranskalainen istuen 47.5-37.5 kg 5×6-10
5b. Vipunostot sivulle 17.5-15 kg 5×10-12
6. Köysipunnerrus 3 tuplapudotussarjaa

105 minuuttia.

Ilmianna asiaton kirjoitus

Jätä kommentti kirjoitukseen

You must be logged in to post a comment.