Torstai 27.5.2010

Paino taas alle 120 kg –> varsinainen dieetti alkakoon

Ok, pelkällä pakkosyötön vähentämisellä paino on nyt laskenut kuusi viikkoa keskimäärin vajaan kilon viikossa, ja tyhjä aamupaino onkin taas alle 120 kiloa. EDT:tä ei siis enää käsille jatketa, vaan nyt voidaan aloittaa varsinainen dieettaaminen kun nuo helpot kilot on saatu karsittua huomaamatta pois.

Koska lihasmassan kasvatus tai lihaskalvojen venytyskään ei ole tässä vaiheessa miinuskaloreilla enää mahdollista, muutan treeniohjelman kiertäväksi 3-jakoiseksi, ja kokeilen erilaisia intervalli- ja lihaskuntojumppia alustavasti niinä lepopäivinä, joiden jälkeen ei tule jalkatreeniä. Dieetin kannalta en itse asiassa edes tarvitsisi mitään ylimääräisiä aerobisia vielä varmaan kuukausiin, mutta näin kesällä on ihan mielekästä päästä ulkoilmaan treenaamaan. Lisäksi hiilarimäärät ovat edelleen lepopäivinäkin sen verran korkealla, että on ihan paikallaan hyödyntää niitä johonkin muuhunkin kuin vain koneen äärellä röhnöttämiseen. Alustavasti treenikierto näyttää siis seuraavanlaiselta, mutta lisään tuonne esim. lepopäiviä jos kroppa tuntuu niitä vaativan:

Yläkropan ja takareisien treeneissä ajattelin lisäksi kokeilla silloin tällöin joitakin voimatreenaajien liikkeitä, yms. Näin treeneihin saa miinuskaloreilla vähän enemmän mielenkiintoa.

Tänään oli etureisitreeni Töölössä, ja varsin normaalia volyymipumppia tuli tehtyä. Oikean etureiden vastus lateralis jostain syystä tosin hieman vihoittelee, joten sitä täytyy varoa.

Etureidet

1a. Vipuvarsiprässi 200-500 kg 8×20
1b. Reisiojennus 8×12-20
2a. Donkey calf -pohjekone 50-60 kg 3×8-15
2b. Ab coaster 10 kg 2×10-12

53 minuuttia.

Ilmianna asiaton kirjoitus

Jätä kommentti kirjoitukseen

You must be logged in to post a comment.