Perjantai 28.5.2010

Punnerruspainotteinen treeni

Hieman aiemmasta poikkeavaa yläkropan työntävien lihasten treeniä tänään, eli ensin kapeassa penkissä yhden tiukan sarjan sijaan pyramidina 6×3. Sitten kokeilin swiss baria loppuojennuksiin, ja sain kulumaan ainakin 20 minuuttia siihen, että yritin turhaan virittää ensin ketjuja ja sitten vetokumeja tankoon. Kumpikaan kikkailu ei loppujen lopuksi onnistunut kauhean hyvin, joten luovuin moisista viritelmistä. Lisäksi vaikuttaa siltä, ettei tuolla swiss barilla kannata muutenkaan tehdä loppuojennuksia raudoilta. Nimittäin tuo tanko pyörii aivan hervottomasti kun sen nostaa raudoilta stopista ylös.

Hyvä puoli tuossa swiss barissa on neutraali paralleliote, joka säästää hyvin olkaniveliä. Käytin myös pystypunnerruksessa paralleliotetta, sillä normitekniikka vihloi olkapäitä.

Työntävät A

1. Kapea penkki 140-160 kg 6×3
2. Swiss bar -loppuojennukset 130 kg 6×6
3. Pystypunnerrus kp seisten 32.5 kg 6×6-8
4a. Vipunostot sivulle istuen 15 kg 6×12-20
4b. Köysipunnerrus pään yli 6×8-12
+ Swiss bar -loppuojennukset 110 kg x 16RP

95 minuuttia.

Ilmianna asiaton kirjoitus

Jätä kommentti kirjoitukseen

You must be logged in to post a comment.