Perjantai 22.3.2013

Sumomaastavetoa ensimmäistä kertaa vuosiin

Päivä lähti liikenteeseen puolenyön jälkeen yläkropan kuntopiirillä Sörkässä. On todella kätevää tehdä tuo treeni keskellä yötä tyhjällä salilla, kun voi vain asetella hirveän liudan yläkropan punnerrus- ja vetoliikkeitä eri laitteisiin ja suorituspaikoille painoineen säätöineen valmiiksi, ja sitten paahtaa liikkeestä toiseen 35 minuuttia ilman taukoja. Laskin, että rundi koostui yhteensä 12 punnerrus- ja 12 vetoliikkeestä, joita vuorottelin 12-25 toiston sarjoissa.

Aamun puolella sitten Meijerillä takajalkatreeniä. Otin mavevariaationa sumomaastavetoa, jota en muista tehneeni ainakaan 5 vuoteen, ehkä jopa kymmeneen. Sinänsä jännä, että kun aloitin treenaamisen oli sumomave meikäläiselle se vahvin maastaveto, mutta jätin sen kokonaan treeneistä pois parin ensimmäisen vuoden jälkeen ja olen sittemmin tehnyt vain normimavea (ja sen variaatioita). Nyt olikin sitten “hauskaa” kokeilla liikettä vuosikausien jälkeen uudelleen, kun olin tekniikan kanssa aivan hukassa. Parilla viimeisellä sarjalla aloin toki jo päästä vähän perille hommasta. Valitettavasti treenin jälkeen oikea olkapää kipeytyi aika ilkeästi, ja tuo johtui kaiken järjen mukaan juuri sumomavesta, koska yläkroppaa ei kuormitettu missään muussa liikkeessä.

Takareidet

1. Sumomave 200-210 kg 5×4-5
2a. GHR 3×6-8
2b. Reidenloitonnus 55-65 kg 3×6-8
3. Yhden jalan pakarakone 3×8-10
4. Pohkeet istuen 1 pyramidistripset

32 minuuttia.

Ilmianna asiaton kirjoitus

Jätä kommentti kirjoitukseen

You must be logged in to post a comment.