Tiistai 20.8.2013

Hulkin niksipirkka: Prowlerin korvike

Meijerille saatiin jokunen viikko sitten Prowler eli työntö/vetokelkka, johon voi lastata painoja. Otin tuon tähän B-jalkatreeniin mukaan sekä työntö- että vetovariaatioina, koska nuo ovat törkeän kokonaisvaltaisia ja rankkoja suoritteita. Työntö kuormittaa enemmän takajalkoja, kun taas soutukahvalla tehty kelkan veto takaperin on melkoinen etureisien hapottaja – ilman polvikipua.

No, lystiä ei kestänyt kovinkaan kauan, koska joku oli salilla päättänyt ettei Prowleria saakaan käyttää. Jouduin sitten säveltämään itselleni Prowlerin korvikkeen, joka on lopulta melko yksinkertainen kokoonpano. Ja pienten säätöjen kautta saan optimoitua tuota viritelmää joka treenikerta.

Jalat B3

1. Mave 210 kg 5×5
2. Prowler-korvikkeen veto takaperin 175 kg 7 rundia
3. Prowler-korvikkeen veto valjailla 150 kg 7 rundia
4a. Reidenlähennys 80 kg 2×15-20
4b. Pohkeet istuen 50 kg 2 sarjaa
4c. Sitouts 2×12

61 minuuttia.

Ilmianna asiaton kirjoitus

Jätä kommentti kirjoitukseen

You must be logged in to post a comment.