Keskiviikko 21.8.2013

Palautuminen tiheän frekvenssin ohjelmassa

Vaikka paperilla asia on harvinaisen selkeä, aina joutuu vähän ihmettelemään miten kätevästi palautuminen toimii tällaisessa lomitetussa tiheän frekvenssin ohjelmassa. Eli sen sijaan, että lihasryhmälle X tehtäisiin kaikki viikon sarjat kaikki toistoalueet koluten yhdessä treenissä, tiheämmän frekvenssin ohjelmissa pyrin aina jakamaan rasituksen mahdollisimman selkeästi erilaisiin treeneihin.

Nykyohjelmassa yläkropan A-treenissä tehdään vapailla painoilla käytännössä nelosia, B-treenissä vähän eri liikkeillä kaseja, ja sitten C-treenissä koneilla ja taljoilla 10-12 toiston sarjoja. Rasitustyyppi on siis joka treenissä sen verran erilainen, että palautumisen kanssa ei tule vastaavanlaisia ongelmia kuin esim. tekemällä 3x viikossa samanlainen treeni samoilla liikkeillä, samoilla painoilla ja samoilla toistomäärillä.

Yläkroppa C3

1a. Vipuvarsivinopenkki 70 kg 6×10-12
1b. Ylätalja 70 kg 6×10-12
2a. Sivuolkapääpoltot kp 20 kg 4×20-30
2b. Yhden käden taljahauis 4×10-12
3. McMillan-forkut taljassa 2×20-25

28 minuuttia.

Ilmianna asiaton kirjoitus

Jätä kommentti kirjoitukseen

You must be logged in to post a comment.