Tiistai 27.8.2013

Rumaa mavea ja prowler-korvikkeen optimointia

Tänään tiesi jo olotiloista etukäteen, että rauta painaa tavallista enemmän kun salille menee. Volyymikierron jo kumuloitumaan alkanut väsymyselementti yhdistettynä lepopäivän väliinjäämiseen näkyikin sitten mavessa, jossa sain kyllä 5×5 tehtyä, mutta viimeinen toisto 4. ja 5. sarjassa oli aika rumaa repimistä.

Periaatteessa tuo treeniblokin raskaimman mavetreenin sijoittuminen keskelle pahinta volyymikiertoa oli jo ohjelmaa suunnitellessa pienoinen riski, mutta veikkaisin että suurin ongelma tässä oli nyt tuo lepopäivän skippaaminen. Seuraavassa blokissa täytyy siis pitää huoli, että tuon mavettelua edeltävän lepopäivän pääsee pitämään normaalisti.

Prowler-korvikkeen raahaamisessa käytin nyt Hip Beltiä, ja takaperin kävelemällä suoritettuun raahaamiseen tuo oli tähänastisista ylivoimaisesti paras ratkaisu. Painon raahaaminen perässä (eteenpäin kävellen) taas on parempi tehdä valjailla, joten yhdistän nuo optimiratkaisut sitten seuraavalla kerralla. 10 rundia painon raahausta oli joka tapauksessa melko “mehevä” setti sekä pumpulle, että koko jalkaosastolle.

Jalat B4

1. Mave 225 kg 5×5
2a. Prowler-korvikkeen veto edestä vyöllä 150 kg x10
2b. Prowler-korvikkeen veto takaa vyöllä 150 kg x10
3a. Reidenlähennys 80 kg 2×12-15
3b. Sitouts 2×12
4. Tibiakone 10 kg 2×20-25

75 minuuttia.

Ilmianna asiaton kirjoitus

Jätä kommentti kirjoitukseen

You must be logged in to post a comment.