Keskiviikko 18.9.2013

Aallotuksen hienosäätöä

Tämä puolikevennys menee tosiaan hieman eri kaavalla kuin aallonpohjaviikot tähän mennessä, eli pelkän sarjamäärien takapakin sijaan säätelen nyt lisäksi hieman painoja ja toistoja. Pointtina on yksinkertaisesti ottaa treenikierron kokonaisrasituksessa askel taaksepäin viikkoon 2 nähden, mutta ei kuitenkaan palata aivan viikon 1 tasolle.

Jos tämän toteuttaa ainoastaan sarjamääriä säätämällä, ei viikolla 3 tehdä oikeastaan mitään mitä ei olisi jo aiemmin tämän ohjelman aikana tehty (koska samoilla painoilla tehtiin jo kakkoskierrossa enemmän sarjoja). Mutta jos volyymi pudotetaan ykkösviikon tasolle, ja vastaavasti painoja lisätään tämän blokin tasoa ylemmäksi, on ärsyke siltä osin ennenkokematon. Lisäksi painoja kannattaa nostaa vain sen verran, että ne eivät kuitenkaan nouse seuraavan blokin tasolle (koska silloin seuraavan blokin ensimmäisellä viikolla tehtäisiin käytännössä sama treeni kuin nyt).

Saattaa kuulostaa jopa vähän monimutkaiselta, mutta todellisuudessa homma on varsin yksinkertaista nousujohteista aallotusta.

Jalat A3

1a. Reisikoukistus istuen 210 lbs 6×7
1b. SSB-kyykky ketjuilla 177.5 kg 6×5
2. Vyökyykky smith rackissa 58 kg 7×8
3a. Reverse voimapyörä pallolla 2×22
3b. Tibiakone 10 kg 2×20-25

45 minuuttia.

Ilmianna asiaton kirjoitus

Jätä kommentti kirjoitukseen

You must be logged in to post a comment.