Sunnuntai 27.10.2013

Ketjuviritelmän punnitus

Sopivan kevyt jalkatreeni, eli sarjoja ei kovin paljon ollut. Treenin jälkeen punnitsin nuo SSB-kyykyssä käyttämäni ketjuviritelmät, ja aika tarkalleen 50 kg nuo täydeltä pituudeltaan painavat. Kyykyn ala-asennossa ketjujen paino nollautuu lähes kokonaan, joten aika turvallinen veikkaus on, että suorana seistessä ketjut lisäävät 40-45 kg vastusta. Etureisien työstämiseen tuo on tuntunut todella sopivalta, eli kun tangossa on esim. 185 kg, on vastus kyykyn pohjassa 185-190 kg ja yläasennossa 225-230 kg. Näillä painoilla ketjut kasvattavat kuormaa siis nousumatkan aikana 20-25%.

Jalat A3

1a. Reisikoukistus istuen 210-225 lbs 5×8
1b. SSB-kyykky ketjuilla 185 kg 5×5
2. Vyökyykky smith rackissa 65.5 kg 3×8
3a. Tibiakone 16.25 kg 2×10-12
3b. Step-off penkiltä 2×12

40 minuuttia.

Ilmianna asiaton kirjoitus

Jätä kommentti kirjoitukseen

You must be logged in to post a comment.