Keskiviikko 20.8.2014

Rasitukseen turtuneet deltsit

Lepopäivänkin jälkeen oli vielä aika nuutunut olo treenata, vedetään nyt kuitenkin vielä tämä treenikierto päätökseen ennen kevennystä ja seuraavaa ohjelmaa.

Takaolkapäille ihan toimiva venyttävä liike on tuo kylkimakuulla tehty yhden käden takavipari. Normaalistihan käsipainoviparit ylikuormittavat liikkeen loppuosuuden (eli takaolkapäiden huippusupistuksen), mutta tässä suurin tensio on lähempänä liikkeen aloitusta. Takaolkapään saa tässä myös kuormitettuun venytykseen joka toistolla.

Treenin edetessä hartiasektorilla tuntui jonkinlaista pumppiakin, mutta deltsit alkavat kyllä jo turtua tähän rasituksen määrään. Siinäkin mielessä tämä priorisaatioblokki on jo tehtävänsä tehnyt.

Olkapäät B + rinta / ojentaja

1. TECA-takaolkapääkone 45 kg 1×8 +strip set
2. TECA-sivuolkapääkone 1 kädellä 40 kg 3×10-12 +tuplapudotus
3. Yhden käden takaviparit kyljellään maaten 10 kg 3×10-12 +tuplapudotus
4a. Cutler-viparit 18 kg 3×8-12
4b. Takaolkapääveto köydellä 3×10-12
4c. HS Shoulder press 40-50 kg 3×8-10
5. Yhden käden sivudeltsipunnerrus istuen 18-22 kg 3×8-12
+ HS Incline press 80 kg 1×10 +tuplapudotus
+ Taljapunnerrus niskan takaa 1×8 +tuplapudotus

80 minuuttia.

Ilmianna asiaton kirjoitus

Jätä kommentti kirjoitukseen

You must be logged in to post a comment.