Sunnuntai 23.11.2014

Selkätreenihavaintoja

Vaihdoin nyt tuetun T-kulmasoudun ja High Row:n keskenään tämän A-selkätreenin liikejärjestyksessä. Tuossa huomasi saman tien, että Muscle roundit ovat raskaampia kuin voisi kuvitella.

Viime kerralla tein High row:ta tokana liikkeenä 130 kilolla 5-6 toiston sarjoja, mutta nyt ensimmäisenä liikkeenä jopa 100 kg oli liikaa Muscle roundeihin. Vastaavasti tuetussa T-kulmasoudussa olin tehnyt aiemmin (ekana liikkeenä) tiukkoja Muscle roundeja 70 kilolla, nyt tokana liikkeenä 70 kilolla tuli helposti 6×6.

Liian isoilla painoilla nuo High row -Muscle roundit karkasivat latseille ja jopa hauiksille, joten keskiselän työstämiseksi tein siihen vielä perään 6×5. Suorissa sarjoissa saan otettua rauhassa juuri sellaisen asennon ja toistotekniikan, että suurin rasitus kohdistuu keskiselkään.

Selkä A

1. HS High row 100-130 kg 2x Muscle round     120 kg 6×5
2. Tuettu T-kulmasoutu 70 kg 6×6
3 Yhden käden soutu kp 46-48 kg 4×6-8
4. Leuat pyörivillä kahvoilla 3×4-6
+ Takaolkapääsoutu istuen kp 18 kg 3×8-10
+ Yhden käden scott-hauis kp 14 kg 3×6-7
+ Sisäforkut yhdellä kädellä kp 10-14 kg 3×15-20

65 minuuttia.

Ilmianna asiaton kirjoitus

Jätä kommentti kirjoitukseen

You must be logged in to post a comment.