Perjantai 18.12.2015

Näitä Gold’sin jalkavempaimia on kyllä siistiä testailla. Tänäänkin pääsin käyttämään ehkä kaikkien aikojen suosikkiprässiäni, eli Cybexin Squat Pressiä. Ei satu niveliin, liikerata tuntuu luonnolliselta ja etureisissä on kova paine koko liikkeen ajan. Toinen erittäin positiivinen tuttavuus oli Freemotionin vipuvarsikyykky, johon voi kyllä ladata hirmumäärät rautaa jos liikkeen tekee naama laitteeseen päin ja/tai jalat ylhäällä kaarevassa levyssä. Mutta jalat alhaalla liike menee loistavasti etureisille, eikä painoa kauheasti tarvita.

Etureidet B

1. Reisikoukistus maaten (Nautilus Nitro) 3×12-15

2. Vipuvarsiprässi (Cybex Squat Press) 409 kg 4×8-10
3. Vipuvarsikyykky (Freemotion) 120-180 kg 4×6-10
4. Reisiojennus (Nautilus, 70-luvun malli) 120 lbs 3×8-10
5. Yhden jalan kyykky koneessa (Freemotion) 3×6-8


53 minuuttia.

Illalla sitten takajalkoja. Monesti jenkkisaleilta löytyy vain Life Fitnessin reidenlähennys- ja -loitonnuskoneet, joissa täysi pakkakaan ei riitä mihinkään. Täällä on noiden lisäksi onneksi kaksin kappalein Cybexin vastaavia, joissa on vähän paremmin vastusta.

utti_18122015b

Takareidet / pohkeet B

1a. Reidenlähennys (Cybex) 200 lbs 3×8-12
1b. Reidenloitonnus (Cybex) 130 lbs 3×8-12
2. Reisikoukistus maaten (Nautilus Nitro) 50-64 kg 3×6-8
3. Reisikoukistus istuen (Life Fitness) 150-165 lbs 3×8
4. Reverse hyper 40-80 kg 3×10
5. Yhden jalan veto Hammerin mavekoneessa 100-120 kg 3×6-8

6. Donkeypohkeet (Icarian) 180 kg 4×8-20


49 minuuttia.

Wanhan ja raihnaisen lavaraakin lämmittelyt jalkatreeneihin hoituvat aina pidemmän kaavan kautta:
http://www.fast.fi/2015/olog-23-jalkatreenin-lammittely/

utti_18122015c

Ilmianna asiaton kirjoitus

Kommentointi on suljettu