Tiistai 22.3.2017

utti_22032017b

Tänään oli allekirjoittaneen polvikuntoutustaipaleella melkoinen virstanpylväs, eli reippaan tunnin mittaisen jalkatreenin päätteeksi sain tehtyä ihan normaalia tankokyykkyä. Kun alla oli 12-15 toiston pyramidisettejä vaikka missä hilavitkutuksissa ja yhden jalan prässissä, päätin kokeilla kestäisivätkö paikat kyykkyä vapaalla tangolla. Aloitin 50 kilosta, 12 toiston jatkuvan liikkeen sarjoja, ja pyramidin huipulla pääsin yhteen 10+2 toiston tiukahkoon settiin 120 kilolla. Eikä sattunut missään vaiheessa polviin tai alaselkään!

Vaikka en uskaltaisikaan kokeilla kyykkyä treenin alussa, ja kilot tangossa ovat ihan säälittävää luokkaa, meikäläiselle tämä on aika iso juttu. Eli se, että ylipäätään pystyn tekemään vapaata tankokyykkyä 10-12 toiston tiukan setin ilman, että polvet kirskuvat vihlovasta tuskasta. Nyt ei nimittäin taida enää olla jäljellä mitään isompia reisiliikkeitä, joita en pystyisi vähintään jollain tavalla tekemään.

Jalat A8

1a. Pohkeet istuen 30-50 kg 3×15-20
1b. Tibianostot vastuskumilla 3×25
2a. Reidenlähennys 60-100 kg 5×15
2b. Reidenloitonnus 40-50 kg 5×20
3. Yhden jalan reisikoukistus 2.5-7.5 kg 5×14-15
4. Yhden jalan prässi 40-110 kg 5×12-15
5. Kyykky 50-120 kg 5×10-12


75 minuuttia.

Viikonlopun Salon reissusta turhanpäiväinen ÖLOGi:

Ilmianna asiaton kirjoitus

Kommentointi on suljettu