Perjantai 4.8.2017

Yritän nyt volyymiohjelman loppua kohden käydä Merihaassa tekemässä myös joitain yläkropan treenejä, koska salin laitevalikoima vaikuttaa näihin 30 sarjan volyymitreeneihin aika paljon. Merihaan jalkalaitteet sopivat meikäläisen välityksille poikkeuksellisen hyvin, ja rintaakin pystyn tekemään tuolla oikein hyvin. Selkätreenissä ongelmaksi tulee se, että about puolet noista GPF:n selkäkoneista on selvästikin suunniteltu aika lyhytkätisille treenaajille. Meikäläisellä jää liikerata täysin vajaaksi (ei venytystä) melkein puolessa laitteista, mutta loput selkäkoneet ovatkin sitten erittäin hyviä myös allekirjoittaneen välityksille.

utti_04082017b

Yksi suosikeistani on tuettu vipuvarsisoutu seisten. Hammerin versio on kaikkein paras, mutta myös tämä GPF:n kone on varsin pätevä ainakin latsidominanttiin soutuun. Istuenkin tehtynä kyseinen laite toimii ihan hyvin, mutta liike tuntuu jotenkin luontevammalta jalat maassa:

utti_04082017c

Pulloverkoneet ovat ihan mukava variaatio latsien treenaamiseen, ja parhaan hyödyn koneesta saa, kun käyttää kyynärpäitä eikä käsiä painon liikuttamiseen. Eli pulloverkoneen kaksi etua ovat (1) kaareva liikerata, ja (2) mahdollisuus liikuttaa painoa kyynärpäiden kautta painamalla:

utti_04082017d

Treenin 9. liikkeenä otin kulmasoutua smithissä. Tuo näyttää lähes samalta kuin kulmasoutu tangolla, mutta vaikutukseltaan liike on oikeastaan lähempänä T-kulmasoutukonetta. Vipuvarsilaitteisiin verrattuna tuossa sai aika paljon repivämmän tunteen selkäfileisiin.

utti_04082017e

Selkä 12

1. Tuettu T-kulmasoutu 30-50 kg 3×10
2. Yhden käden soutu kp 45 kg 3×6-8
3. Yhden käden latsiveto vastaotteella 30 kg 3×12-15
4. Low row 60 kg 3×10-12
5. Tuettu vipuvarsisoutu seisten 90-120 kg 3×12
6. Pulloverkone 45-60 kg 3×12-20
7. Tuettu konesoutu istuen 65 kg 3×15-20
8. Alataljasoutu 71 kg 3×8
9. Kulmasoutu smithissä 60 kg 3×8-10
10. Ylätalja 71 kg 3×8-10
+ Pohkeet prässissä 1 jalalla 80 kg 6×10-15

94 minuuttia.

Ilmianna asiaton kirjoitus

Kommentointi on suljettu