Perjantai 11.8.2017

Hilavitkuttimilla läpsyttelyä selälle. Tuetussa T-kulmasoudussa kokeilin noita yläkerrasta lainattuja kankaisia taljakahvoja, ja nuo olivat oikeasti aika pätevät. Luonnollisemman tuntuinen (neutraali) ote, ja bonushyötynä tasaisempi vastuskäyrä (koska vipuvarsi ei nouse yhtä jyrkkään kulmaan yläasennossa).

utti_11082017a

Yhden käden käsipainosoudun tein tällä kertaa vinopenkkiin tuettuna. Tällöin soutu tulee kropan linjaan nähden vähän alaviistosta, millä hain epäkäs- ja keskiselkäosumaa. Jos en erikseen kikkaile tuntumaa keskiselkään, kaikki selkäliikkeet menevät meikäläisellä defaulttina yliaktivoituville latseille.

utti_11082017b

Pulloveria optimoin hieman, käyttämällä korotetun reunan äärellä loivaa alavinopenkkiä. Tällöin saa paremman venytyksen, ja latsien kuormitettu liikerata on laajempi.

utti_11082017c

Yksi parhaista pumppiliikkeistä allekirjoittaneen selälle on taljasoutu seisten. Tuossa ei vain pysy asento kasassa, jos yrittää käyttää liikaa painoa. Siksi tuo onkin hyvä tehdä treenin lopulla, pumpaten aika pitkää sarjaa.

Selkä 13

1. Tuettu T-kulmasoutu 35-50 kg 3×10-12
2. High row 100 kg 3×8
3. Yhden käden soutu kp 40 kg 3×6-8
4. Pullover kp 25 kg 3×10-15
5. Alataljasoutu rintaan 70 kg 3×8-12
6. Ylätalja lapiokahvalla 70 kg 3×8-10
7. Yhden käden taljasoutu seisten 3×15-20
8. Alataljasoutu seisten 3×15
9. TECA-soutu 40 kg 3×8-12
10. Leuat neutraalilla otteella 3×6
+ Kelkkapohkeet 1 jalalla 30 kg 7×6-15

88 minuuttia.

Ilmianna asiaton kirjoitus

Kommentointi on suljettu