Lauantai 30.12.2017

utti_30122017a0

Tänään oli viimeinen treeni Hughesin kanssa, paukutettiin selkää aika ruuhkaisella salilla. Tehtiin heti alkuun kahta eri ylätaljavariaatiota, kun haluttiin testailla Gold’sin präniköitä Cybexin taljoja. Ensin myötäotteella nousut tiukkaan kasiin, sitten vielä V-kahvalla kolme settiä ja viimeiseen pudotus.

utti_30122017a1

Tuetussa T-kulmasoudussa näytin Davelle tuon lenksukahvajipon, millä ranteille saa vapaamman asennon/liikkeen. Hauska pikku variaatio perusliikkeestä.

utti_30122017b

Hammerinkin laitteet oli vaihdettu uusiin, joten kaikki oli käytössä paitsi Low Row. Riuhdottiin siinä sitten neljä työsarjaa, aika mehukas pumppi oli selässä tuossa vaiheessa.

utti_30122017c

Treenin lopulla Davekin uskalsi kokeilla käsipainosoutua. Kaverin lonkkaleikkaus on estänyt aika paljon vapailla painoilla treenaamista, mutta nyt alkaa jo hiljalleen sujua.

utti_30122017d

Selkä viimeisteltiin köysipumppailulla taljassa, Dave teki pulloveria seisten ja itse otin köysisoutuja ylhäältä lattialla istuen. Vähän tavallista “nopeammin” saatiin tehtyä selkä, eli alle 1½ tuntiin.

utti_30122017e

Hughesin kanssa oli kyllä hienoa treenata, pikaisen laskutoimituksen perusteella taidettiin vetää 11 treeniä yhdessä 3½ viikon aikana. Kunnon old school -punttiurpoiluahan tuo oli, useimmiten aika rauhallisilla palautuksilla ja isolla volyymilla. Koska ollaan molemmat vanhoja ja raihnaisia, aika pitkälliset pyramidinousut oli paikallaan ennen kuin päästiin tiukkoihin setteihin. Ja vaikka Jenkkilästä löytyy kaikenlaisia oman elämänsä superstaroja, Hughes on kyllä poikkeuksellisen leppoisa jalat maassa -tyyppi. 51-vuotiaaksi on kuitenkin ihan hillittömässä kuosissa, ja vähän hautoo comebackia masters-lavoille nyt kun alkaa lonkkaleikkausten jälkeen päästä taas kovempien treenien makuun. Miehen voi pistää seurantaan ainakin Instassa ja Facessa:
https://www.instagram.com/gethughes_fitness/
https://www.facebook.com/gethughesfitness/

utti_30122017f

Selkä

1. Ylätalja myötäotteella 55-90 kg 4×8-15
2. Ylätalja V-kahvalla 75-90 kg 3×10 +pudotussarja
3. Tuettu T-kulmasoutu lenksukahvoilla 45 kg 4×8-12
4. HS Low row 80-120 kg 4×8-12
5. Yhden käden soutu kp 36 kg 4×10-12
6. Köysiveto ylhäältä lattialla istuen 3×12-15

85 minuuttia.

Ilmianna asiaton kirjoitus

Kommentointi on suljettu